Off we go

Jag ska åka bil imorgon. Familjen Korvsjö ska det. Sist skulle vi bara 16 mil och hann ändå vända tillbaka en gång, plocka nycklarna ur låset som hängde och fladdrade där när vi på E22:an svischade fram i 80 km/h samt bli stoppade av en belgisk turist som skulle packa om bil och husvagn åt oss. Imorgon ska vi till Hamburg. Det är i alla fall vår intention. Med lite tur kommer vi väl genom Söderköping i alla fall.

Vad roar man sig med i bilen då? Jo, stickar och lyssnar på Oskar Linnros såklart. Mormor tycker att jag har fin framförhållning som tänker på vintern. Det gör jag inte. Jag bara är så här.


Så gammaldags att jag skulle kunna vara i svartvitt.

Jaja.

Ser i alla fall fram emot maten i Hamburg. Det är ju liksom ingen överraskning vad de förtär där... Önskar av hela mitt hjärta att någon vill presentera sig på tyska för oss: Ich bin ein Hamburger, liksom. Epic.

Nu ska jag bara packa färdigt det sista, sen blir det att sussa sött. Dock utan rullgardin, eftersom den valde att väcka mig genom att högljutt ramla ned vid sjusnåret imorse. Allt kan ju inte funka jämt. Menmen.

Take care friends, jag kommer tillbaka oavsett om ni vill det eller inte.

Här får ni ett litet citat:
"Jag trodde ju det var fest här, men det står ju mellanmjölk på bordet."


Kärlek, fred och allt sånt. Puss!

Cliffhanger: Kommer familjen fram till Hamburg eller blir det ett varv i drive-in:en istället? To be continued...

Kommentarer
Postat av: Julia

"Med lite tur kommer vi väl genom Söderköping i alla fall."

Fast det hoppas jag att vi inte gör, för vi ska väl inte åka mot Söderköping? Snarare E4:an nedåt. Men å andra sidan kanske pappa ska posta något brev som vanligt så risken att vi hamnar i Söderköping finns ju ändå!

2010-07-24 @ 00:27:52
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ha det så jättebäst i Hamburg... om ni kommer dit ;) Glöm inte att ta vägen om Luleå när åker bara... har hört av Elin Sandberg (när hon var ca 5 år gammal)att det går alldeles utmärkt att ta den svängen när man ska till Öland, så varför inte när man ska till Hamburg. Hälsa hela familjen! Kram kram

2010-07-25 @ 21:25:58
URL: http://lillaulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0