Bra utgångsläge?

Vem tror ni skulle svara på en sådan här kontaktannons?

Långa skogspromenader. Sudoku och korsord. Morgonkaffe. Bakar eget bröd. Rök -och barnfri. Bor på landet. Lyssnar på klassisk musik. Melodikrysset. Loppis.

????

Just det, pensionärskvinnor. Det är inte vad jag kallar ett optimalt utgångsläge för en straight kvinna på 22 år. Tyvärr.

Ord i jag tänker på i skrivande stund:

1. Tant
2. Tant
3. Tant
4. Wastepomme

Kära vänner, tur att alla mynt har två sidor. Den andra sidan av mitt mynt får ni lära känna en annan gång.
Förresten, don't worry, snart kommer det att dyka upp lite bilder på denna blogg. Ska bara gå till talpedagogen med min teknikanalfbetism först.

Cliffhanger: Är det endast mästerkockar i kokböckerna? Vad krävs för att komma med? To be continued...

Kommentarer
Postat av: Birren

Jag vill återigen klaga på användandet av den ovulgära ordformen "pomme". (Oaktat att man i Norrköping tror att det heter så.)

2010-06-11 @ 20:29:05
Postat av: Vendela

Birren: Vem utav oss två arbetar på en restaurang i Norrköping som serverar denna produkt? Vem vem vem? ;p Jag har rätt.

2010-06-11 @ 20:49:21
Postat av: Birren

Jag vet att det kallas för det i Norrköping av oklar anledning. Befolkningstalet för den kommunen är 129 209. I Sverige bor det 9 340 682 människor. Det innebär dryga nio miljoner röster mot en bit över hundratusen röster, om ett konsekvent användande av någon av ordformsalternativen ska betraktas som en röst och om vi räknar med schablonen att alla människor som bor i Norrköpings kommun säger pomme och att alla andra i Sverige kallar det för pommes. Och ja, då spelar det väl ingen roll var du jobbar? ;-P

2010-06-11 @ 23:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0