Hits och glass

Mina kära vänner, nu är det dags att snacka lite viktiga grejer här. Nämligen musik. Eftersom jag är otroligt kreativ och musikalisk samt egotrippad och här (exklusivt för er) en liten låtlista på mästerverk jag har varit med och/eller skapat själv:

1. Vendelas och Emelies busshits (innehåller bland annat hiten "Nu tycker jag att bussen ska komma". Dessa hits skrevs inte helt otippat i väntan på bussen. Emelie var min partner in crime)
2. "Det var vår" (skriven för den otroligt coola popgruppen Aghast som tog världen med storm. Eller skulle ta världen med storm. I vår fantasi i alla fall. Tror tv-tittandet av Fångarna på Fortet kom ivägen)
3. "Håll dig borta från mig" (hat-låt om och till myggor. Skriven i frustration i ett vindskydd runt halv-tretiden på morgonen tillsammans med kusin och syster. Innehåller koreografi med både viftande och handklapp)
4. "Hallonsoda" (skriven med hjälp av ovan nämnda personer. Den rimmar väldigt bra. gott-flott-kokt exempelvis)
5. "På läger" (jag säger bara instrumentalbreak med viskkör, handklapp OCH höjning. Rena rama schlagern)

Någonstans emellan var jag även tvungen att skriva en låt i skolan, men den har liksom inte etsat sig fast som de övriga hitsen. Kan inte ha varit mycket att ha. Nä, det går ju inte att skriva på beställning liksom. Behövs en mygga eller två för att hitta det riktiga flowet.

Förövrigt har lilla familjen säsongsdebuterat på Smultronstället idag. För eventuellt oinvigda är det en glassrestaurang som ligger inte allt för långt från den Vendeliciousisca palatset. Efter en färd i fordon framfört av övningskörande bror så glassade vi in på ovan nämnda restaurang. Vi slog vant upp menyerna och min ömma moder valde föga överraskande Twin Peaks (en gång gjorde hon misstaget att inte välja denna glass, det gör hon inte om. I Smultronställstermer är hon minst sagt konservativ). Resten av la familia beställde och sedan satt vi och hånskrattade åt orutinerade restaurangbesökare med alldeles för stora glassar. Familjen Korvsjö-Eriksson (alla som inte vet vad en korvsjö är, får gärna slänga in en kommentar så lovar jag att förklara, kanske visa en illustrerande bild också) mumsade i sig all glass och glasshostade en liten stund innan det var dags att besöka turistbodarna. Samma krims-krams som alla andra år fanns kvar och glada i hågen körde lilleman via en broöppning hem den lyckligt äckel-mätta familjen. Slutet gott, glass gott.

Lite ord på detta då:
1. Korvsjö
2. Glasshosta

So long!

Cliffhanger:
Eftersom den senaste cliffhangern inte avslöjades i detta inlägg, kommer den då i nästa? To be continued...

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilka fina minnen du bjod pa nu. Gaah. Du skriver roligt o bra. Keep up the good work! Jag och liz ska forhoppningsvis ha release pa var nya hemsida snart (som en liten "cliffhanger"). PUSS o karlek!

2010-06-14 @ 05:13:00
URL: http://lmve.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Meeen... Hur har jag kunnat missat din blogg ända tills nu????!! Har nog än så länga bara hört din "På läger"... och vilken hit!!! Wow!!

Vad trevligt att ha ännu en blogg att besöka... undrar bara när jag ska hinna med jobbjobb och hemmajobb. Det får bli på rasterna mellan blogg-läsandet ;)

Kram kram Kusin Vitamin

2010-06-14 @ 08:50:53
URL: http://lillaulle.blogg.se/
Postat av: Emelie alias Partner in crime

HAHA, herregud alltså. En av våra hits sitter fortfarande som gjutet. "Kom nu lilla bussen, ja den kommer dääär. Det var inte den rätta. Då får vi gå hem och äta spätta. Spättan den var mör och go, den var kanske från Örebro"

2010-06-14 @ 09:05:31
URL: http://skapligt.blogg.se/
Postat av: karin

kuuuul vendela! :) Det här var det bästa på länge. <3 Hörs snart, anmälan till tjejmilen senast 30e juni :O Puss!

2010-06-14 @ 09:21:56
Postat av: Vendela

Kära vänner, ni är så goa!

Lina: Tack själv för minnena, du har ju ganska stor del i dem :P Ser fram emot hemsida!!

Ulrika: Ja, jobba får man väl hinna med någon gång mellan läsandet, men prio ett är ju är ju trots allt att hålla sig uppdaterad i den virtuella världen! ;P

Emelie: Fantastiskt kul att du läste det här. Hoppas det är okej att jag nämnde dig vid förnamn iaf :) Sjukt kul att du kommer ihåg den där andra låten, den hade bleknat lite i mitt minne, tur att du påminde mig! Hits som dessa får aldrig någonsin falla i glömska!

Karin: Igår var jag ute och tränade!! Jag kommer nog överleva tror jag :P Vi får absolut inte missa att anmäla oss! Vi hörs snart!

Massa kramar till er alla!

2010-06-14 @ 11:26:38
Postat av: Eaglestorm

Vendela på internet? Fett! Genidrag med cliffhangers för övrigt.

Postat av: Vendela

Tjena Erik! Danke schön! Hoppas allt är fint med dig! Kram

2010-06-14 @ 15:33:23
Postat av: ElinPelin

Fina du! Vilken härlig blogg du har! Underbart att läsa, jag blir så glad =) Ord i massor och cliffhanger, kan det bli annat än så!

Förstår att du ska springa tjejmilen, jag har nån löfte om att springa maraton nästa år...men ja, får väl se vad det blir med det =)

Sköt om dig min kära!

Puss och kram

2010-06-14 @ 23:05:16
Postat av: Vendela

Fina Elin! Vi får springa tillsammans i sommar :) Saknar dig! Vi hörs snart! Puss och kram

2010-06-15 @ 00:00:34
Postat av: Jonna

Hej!

Jag tog en liten snekepeake på din blogg (hihi kan man säga så?) och han med ordet korvsjö. En liten historia kring detta ord har jag upplevt. Vi hade vikarie i engelska och då kommer det en dam från en lite annan del av Skåne än där jag bor. Jag tror vi pratade om fritidsintressen och hon sa plötsligt: Vet ni vad Billabong har för översättning? (märket på en killes brallor ofc) Hahahaha lustig prick den damen det var hon. Jo korvsjö och så ritade hon på tavlan... Andra minnen med henne är när hon nog 3 ggr ritade sin man Patrik som var ute och fiskade.

En knasig historia, hoppas du förstod ;)

Fin blogg!

Ciao

2010-06-16 @ 23:56:14
Postat av: Vendela

Jonna: Fantastiskt att Billabong är korvsjö! Det ska jag allt komma ihåg! Ha det finfint

2010-06-29 @ 01:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0