Hatkärlek och statistik

Det här med relationer är ju inte alltid så lätt. Ta till exempel mitt förhållande till sudoku. Om jag och ett sudoku var "in a relationship" på den där kända ansiktsboken skulle det stå "it's complicated". Jag börjar i princip att lösa ett varje dag, men önskar under hela tiden (när jag löser det alltså) att jag snart ska vara färdig så att jag kan göra något annat vettigt istället. Tror att jag kanske blev lite övermätt på just sudoku när jag fick en bok med 125 st i och samtidigt blev sjuk. Resultatet blev ju ett maniskt lösande under väldigt kort tid. Det blev nog lite too much av det goda liksom. Men än idag finns det något som gör att jag fortsätter med att lösa ett vareviga dag, fast det inte är så himlans kul. Hatkärlek tror jag. 
 

Så här kan man se ut när man hatälskar sudoku. Och nej, jag ska inte bli relationsrådgivare. Don't worry. (Be happy)

För övrigt har "En giganternas kamp" utkämpats här i det Tåbyska residenset. Den stora "Kampen om semersterresmålet". Från början kunde kämpe nummer 1 (aka mamma) bara tänka sig att tillbringa en vecka i Köpenhamn, medan kämpe nummer 2 (aka pappa) prompt skulle till Berlin. Kämpe nummer 3 (aka Vendelicious den konflikträdde) lade snabbt ner stridsyxan och bildade ett likgiltighetsparti med noll åsikt om resmålet. Kämpe nummer 4 (aka prick) anlände lite senare men opponerade sig snabbt emot "flera öststatshuvudstäder med judiska kvarter och synagogor". Klart för drabbning!

Ja, så hur gick det sen? Efter några förslag som t.ex. Köpenhamn, Berlin, Dublin, Köpenhamn, Berlin, Warsawa, Köpenhamn, Berlin, "liten fransk by vid kusten", Köpenhamn, Berlin, Moskva, Köpenhamn, Berlin... ja, ni fattar, så kom förvånande nog kämpe nummer 1 med förslaget Hamburg. HAMBURG. Ja, jag kommer ju känna mig hemma i alla fall. Hmm, undra liksom vad man äter i HAMBURG?

Jaja. I rubriken utlovade jag lite statistik så här får ni den!

Antal mottagna samtal på obekväm tid senaste dygnet: 2 st. Det ena kl. 01.10 till hemtelefonen (antal personer jag trodde hade dött: 4, varför ringer man annars hem till någon mitt i natten?) och det andra 06.30 till mobilen (antal gånger jag ångrade att den inte var på ljudlös: tusenmiljoner, ungefär).

Antal roadkill jag sett under springtur: 1 grävling. Färsk. Med tillhörande flugor, ca 50 st.

Antal serverade McFlurry: X antal (X >500). Helt klart för många för att kunna räknas.

Antal imponerande månar på himlen runt halv på natten 12: 1. Jättefull.

Antal dalkullor som kommer på besök imorgon: 1. KARIN! Yeah :)


Kära vänner! Det var allt för nu. Tänkte bara påmina er om att svara på den lilla lilla frågesporten. Chansa chansa och var anonyma om inte vågar annat. Jag lovar att jag tycker om er även om ni har alla fel.

Puss puss och keep on walking!

Förresten, ett liiiitet ord på det:
Minimal

Cliffhanger: Den som lever får se. To be continued...

Kommentarer
Postat av: piff&puff

ÖÖÖH vadå lovinit ? eeehmm.... HATINGIT ! pfft.



Ta hand om dig /Birrit&Mirrit :) <3

2010-06-30 @ 02:31:49
URL: http://haveitourway.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh, en jättefull fullmåne, den skulle jag med velat se... död grävling med ca 50 flugor, inte så mycket! Så det blev Hamburg? Spännande :) Köpenhamn och Berlin är ju också trevliga ställen, men där har man ju varit sådär 20 ggr var ;) Hamburg blir spännande att höra om.

Kram

2010-07-02 @ 09:40:57
URL: http://lillaulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0