Snailemail

Det här med teknik kära vänner... Eftersom alla ni 12 som hittills läst denna fantastiska blogg med största sannorlikhet känner mig (mer eller mindre bra) så är det ganska troligt att ni även känner till mitt förhållande till teknik. Det är, tjaa, inte ett helt och hållet problemfritt. Äh, jag är typ tekniskanalfabet. Så, puh, då var det sagt. (Har äntligen kommit över förnekelsestadiet)

I alla fall så reagerade till och med jag när min kära fader häromdagen skulle maila till sin arbetskollega i firman. Glad i hågen kommer han och säger till mig att han har mailat sin kompanjon och att ingen får ta mailet ur vår brevlåda, det ska nämligen ligga där så att mottagaren kan komma förbi och hämta det där.

Är det bara jag som känner att den där ekvationen inte riktigt går ihop? Visserligen är det ju några år sedan jag sist läste matte, men det där känns inte helt riktigt. Är liksom inte poängen med mail att man ska slippa alla dessa brevlådor och att det ska gå snabbt samt att det är miljövänligt? Det kanske bara är jag, men någonstans kändes det som själva poängen med att maila försvann i samma ögonblick som pappa valde att skriva ut mailet och lägga det i brevlådan. Men, ni som har lite mer koll på det där tekniska kanske kan förklara för mig om snailemail är det nya svarta inom tekniken?!

Words on my mind den här morgonen:

1. Snailemail
2. Svengelska

So long friends!

Cliffhanger: Vem skulle svara på kontaktannonsen? To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0